Thursday, 23 June 2011

BLOG OH BLOG!!

heyyaa.
blog ohh blog..
ap aa nak jdik??
beta da tadapat thn rindu sgt kat die..
errgghh..
awq.. yg psal arytu tu..
sumpa beta da ta mrh da..
beta taw awq ader sbb wat camtu..
beta tarepl msj bkn sbb beta mrh ke ape ke..
jus beta bizi gler nan omwok.. :)
agponn kan kte da pledge :)
kay aa..
tu jea aa kott..
daa syg...

Saturday, 11 June 2011

NUR HANIS BINTI MOHD MAKSOM

hurmm..
6 month is not a short time..
many thing can happen in that time..
but as long as i trust u..
n u trust me..
believe me..
nothin could stop me from lovin u..:)


it is just 6 month of a life time.. :)
i can do it..
we can do it

SHE WILL ALWAYS BE THE ONE :)

heyya..
tgok aa post beta tok aryneyh..
aryneyh beta nak ctew sal die jea..
she is my one n only girl..
taw3 aa..
mls nak taip name die :)
hee..
cty ponn esok da habess..
mktb ponn da pggil2 da ..
"qayyum.qayyum."
haa lbeyh krang camtu aa mktb ckp..
da bulehh stat sayin gudbye daa kat die..
gudbye syg..
kande pgi tak lame..
6 purnama lagi kanda pulang laa ea??
kanda hendakk pergi memburu di spm..
haha..
dgr2nye..
spm sudah semakin hampir ..
jadi beta perlulah mmbuat persediaan yg secukup rasa..
bgitu juga dgn dinda..
dinda pon kne aa prepare tol2..
hee..
n nak taw ta..
beliau pesan kat beta..
stop fooling around..
haha..
okay..
beta pon raser da ckop da beta maen2..
skang beta nak serius lak..
hee..
alaa..
beta tataw aa nak post ape..
daa  aa..
bye :)

Thursday, 9 June 2011

PENAT

waa ary nie beta pnt.. 
so beta nak post beberape video 
beta nan izzat nan along nan angah nan babah nan ibu nan dekno
kat wonderland melaka..
tgokk aa ndry..

hah..
tu je aa kot post beta ntok ary nie..
nie sume video mase men kamikaze..
sbb kami champion gem ni..
ktowg je boleh trbg2 niee..
owg len ne bulehh..
kay aa
daa...

Wednesday, 8 June 2011

LAGU LAGI!!!

jauh mana mampu bertahan
Sampai bila harusku telan
Setiap kali bertentangan
Tiada ketenangan

Cemburuku merantai hati
Meleburkan semangat diri
Bila aku kenangkan kemanisan lalu
Semua itu ku ketepikan

Andaiku turut rasa hati
Telah jauh ku bawa diri
Tapi kemaafanku lahir dari hati... mengatasi
Sejarah mungkin berulang
Walau engkauku maafkan
Oh kekasih
Tapi mungkin hanya sementara
Keinsafan di hatimu

Berpanas hujan berembun
Tak pernah ku hiraukan
Asal dapat memenuhi
Segala keinginan hati

Ku bina istana cinta
Dihiasi lukisan rindu
Indahnya pada di luar
Tapi penuh kepalsuan
Bila ku tiada
Terbuktilah
Betapa aku pula di sisimu


Friday, 3 June 2011

DI PENGHUJUNGNYA

Bila setiap tutur kata
Yang kita ucapkan
Lebih menyakitkan
Sayang tiada akhirnya bertengkar
Dalam kecewa

Mungkin perasaan cinta
Yang dulu dibangga
Kini sudah hilang
Sayang janganlah cuba memaksa
Hati yang tawar

Tak guna lagi
Engkau dan aku
Berpura-pura masih bersatu
Sedang dua muka bertentangan
Suatu penyiksaan

Tak guna lagi
Untuk ku terus
Berpaut janji
Yang telah lupus
Perjalanan kita
Mungkin sudah tiba
Di penghujungnya…

Mungkin perasaan cinta
Yang dulu dibangga
Kini sudah hilang
Sayang janganlah cuba memaksa…
Hati yang tawar

Kudoakan mu
Dapat ketemu
Seorang insan
Yang lebih baik dariku

Tak guna lagi
Engkau dan aku
Berpura-pura masih bersatu
Sedang dua muka bertentangan
Suatu penyiksaan

Tak guna lagi
Untuk ku terus
Berpaut janji
Yang telah lupus
Perjalanan kita
Mungkin sudah tiba

Di penghujungnya…



Thats all da post for todayy :) thank you for followin ea??

Thursday, 2 June 2011

COULD IT BE

I know we've been friends forever
But now I think I'm feeling something totally new
And after all this time I opened up my eyes
Now I see you were always with me


Could it be you & I
Never imagined
Could it be suddenly I'm fallin' for you
Could it be you were right here beside me and I never knew
Could it be that it's true
It's you and it's you

It's kinda funny you were always near
But who would ever thought we'd end up here
And everytime I need you, you've been there for me
Now it's clear I've been waiting for you


'Cause today is the start of the rest of our lives
I can see it in your eyes
And it's real, and it's true
It's just me and you
Could it be that it's you

I'LL KEEP ON BERSABAR

talk about sabar..
sume owg slalu ckp.. 
sbr tu ader limit..
tpu..!
sabar tu act sumtin yg infiniti taw tak!!
tak kre aa cmner kte di hurt..
smile..
tu bulehh tlg kte reduce tensenn..
dont believe me??
i did it..
for a thousand time..
i keep on bersabar..
thats why i can still smile.. :)
today beta nak ctew satu crite..
it up to u aa nak describe ctew nie camne..
tpi kat beta..
sume owg ader reason die sndri ble die wat sumtin.. :)
so do wtk lam cter nie..
cter nie berkisar tntg kisah cinte antare si jejaka  dgn si dara..
mrke dah lame taw knl.. tp ntah bile n mcm mne..
one day.. 
mrh nan laki ni..
laki nie cbe carik kat mne slap die..
tp, ap yg pmpuan tu wat.. 
juz keep ignorin him..
tp die sbar..
slagi die buleh senyum..
die senyumm..
smpi aa satu ary..
si prmpuan nie lgsg tak balas txt laki nie..
laki nie pon assume..
"oh.. mybe she is bizi wif her homwok.."
seminggu berlalu..
still tadew txt dri si dia..
sbulan..
2bulan..
smpi akhirnya..
lelaki ini mengambil kputusan ntuk ke rumahnya..
setelah smpi..
prmpuan ini tidak mahu keluar..
dan membiarkan lelaki tu sorg2 kat luar rumah..
laki tu pun pulg dgn prasaan hampe..
shingglah suatu hari.
si prmpuan mnelefon laki ini..
tetapi bkn lelaki tersebut yg jwb pnggilan nye..
sebaliknya.. 
emak lelaki tersebut..
emak lelaki itu mncerita kan ap yg berlaku..
2 bulan yg lalu..
lelaki ini terlibat dlm suatu kmlangan ktika dlm perjalanan pulang dari rumahnye..
lelaki itu berkate..
"mak.. nty tlg ckp kat ***** adek syg die..
adek tak pnh syg owg len cam adek syg die..
adek tataw ap adek da wat kat die..
tp law satu hri die crik adek..
ckp kat die..
tlg maafkan adek ats ape je yg pnh adek wat kat die..
n adek tapnh smpn dlm hti apepon yg die wat kat adekk..
sbb adek syg die.."
akhirnye lelaki itu mnhembuskan nfsye yg trakhir..
tu jea aa kot beta nak mrepek..
daa..
see u nxt post..


KISAH UNTUK HARI INI:


KASIH duduk sendirian di hujung sudut perpustakaan.Tumpuan KASIH tidak terus ke buku. Fikiran KASIH menerawang ke tempat lain.Buntu memikirkan masalah yang menimpa.Apa yang pasti KASIH takkan sekali kali lari dari masalah itu.KASIH takkan mengaku kalah dengan perasaan sendiri.
Dari jauh CINTA yang duduk bertentangan dengan meja KASIH asyik memerhati gelagat KASIH.CINTA tahu waktu sebegini KASIH pasti akan menghabiskan masa di perpustakaan.Sudah lama CINTA meminati KASIH tapi CINTA tahu KASIH tidak mudah menerima CINTA.CINTA terus memerhati wajah KASIH menyayangi KASIH dalam diam.CINTA lantas sedar KASIH seakan menghadapi masalah besar.Wajah KASIH seceria selalu, bagai di rundung duka.Tiba-tiba CINTA terlihat kelibat KECEWA.

KECEWA menarik kerusi di sebelah KASIH.CINTA perhatikan saja gelagat KECEWA yang mengganggu KASIH.Nyata KASIH rimas dan kelihatan kurang selesa dengan kehadiran KECEWA.CINTA dapat lihat api kebencian di mata KASIH tapi apakan daya.CINTA hanya mampu melihat dari jauh.KECEWA memang berpengaruh.CINTA sedar KECEWA sudah lama meminati KASIH kalau tidak masakan KECEWA sering mengganggu KASIH.KASIH tetap tidak melayan KECEWA.dibiarkan KECEWA berlalu sepi.

Tidak lama selepas itu, kelihatan SEDIH sahabat KASIH menghampiri KASIH.Mereka mengajak KASIH keluar.CINTA bersedia untuk mengekori mereka.Hari ini CINTA pasti dan benar-benar yakin apa yang akan dilakukan.CINTA lekas mengejar mereka.

"KASIH..KASIH..KASIH.." tercungap-cungap CINTA mengejar KASIH menjerit nama KASIH."Boleh CINTA jumpa KASIH sebentar..?"KASIH mengangguk..

"Iya..ada apa yang boleh KASIH tolong CINTA?".Waaaaaaah..lembutnya suara KASIH.Jadi tidak hairanlah jika terlalu ramai yg ingin rapat dengan KASIH.
"KASIH, sudikah KASIH menerima CINTA?"

"Apa?CINTA bermimpikah?CINTA sedar tak apa yang CINTA katakan?KASIH minta maaf.Biar KASIH jelaskan.Andainya KASIH terima CINTA, kecewa pasti datang mengganggu CINTA dan KASIH.CINTA mungkin takkan mengerti tapi KASIH harap CINTA terima keputusan KASIH ni. KASIH minta maaf."KASIH ingin berlalu pergi.

"KASIH..KASIH..tunggu.Dengar apa yang CINTA ingin katakan pula.Beri CINTA peluang untuk buktikan pada KASIH.CINTA tahu KECEWA pasti akan melakukan sesuatu jika kita bersama tapi tolonglah CINTA.Berilah CINTA peluang.CINTA dah lama perhatikan KASIH.Dah lama menaruh hati pada KASIH.Tolonglah KASIH."

"hmm..CINTA..nanti KASIH fikirkan dulu ye.KASIH pergi dulu.SEDIH dah lama tunggu KASIH."

"CINTA tunggu jawapn KASIH.Tolong ye KASIH.Beri CINTA peluang.Tolong lah fikirkan.Berilah peluang utk kita lupakan tentang orang lain.Tolong ye."

CINTA memerhati KASIH berlalu pergi.

KASIH takkan mungkin menerima CINTA kerana KASIH tidak mahu KECEWA mengapa apakan CINTA.KASIH juga sedia tahu yang SEDIH meminati CINTA.Tak mungki KASIH ingin lihat sahabatnya SEDIH berduka lara.

"CINTA, maafkan KASIH.KASIH tak mungkin dapat menjadi yang terbaik untuk CINTA.KECEWA pasti akan membuatkan kita tidak senang bersama.Lagipun KASIH pasti CINTA tahu SEDIH sentiasa ingin mendampingi CINTA.Tak mungkin kita akan bahagia dan kita akan sentiasa rasa bersalah bila SEDIH melihat kita.Maafkan KASIH ya CINTA..


Sepi berlalu di hati CINTA.KASIH seolah-olah menafikan perasaan di dalam jiwanya.Bagi KASIH biarlah KASIH menunggu GEMBIRA yang entah bila akan muncul dalam hidupnya.

PEPATAH PELIK UNTUK HARI INI:


sedangkan lidah lagi tergigit.. ini kan pula daging nasi mulut
 

Wednesday, 1 June 2011

SHE'S MY PRIVATE ADD MATH TUTOR!!

heyy.. take a look at beta pnye post title.. 
who is she??
for sure aa my one and only syg
NUR HANIS BINTI MOHD MAKSOM!!
haha.. die aa private tutor yg beta gembar gemburkan tersebut..
tp mlgnye arinie beta tdk mghadiri kelas tution..sebab.. along beta takmau anta.. :(
ap pnye abg da..
bkn jaoh ponn..:( 
around 50 km jea ponn:)
hee..
tp yg pntg esok beta kne pgi!!
wlupon beta admit..yg blkgn nie..beta raser die cam tamaw lyn beta..
myb beta ader trslp ckp or terbuat samtin yg wat die mrh..
tp beta sndiri tataw kat ner beta slp..
beta da try crik da..
tp tak jpe gak..
adushh ai.,.,
cemneh nie..
pg td beta txt die.,.,
tp die cam tamaw lyn jea..
so beta ponn tamaw aa kco die..
or mybe..
she need me to understand her?
ergghh!! whatever..
noe what..
nie aa time byg beta plg taske..
time cti2 camni aa ader je yg wat prangai..
law ye ponn die ader prob..
just stowy jea aa kat beta..
or die da tak raser slesa nan beta..
beta da brubah ke??
beta trok ke??
ergghh!! beta ndiri pon tadew jwpn tok tu sume..
hurmm...
beta raser tu jea aa kot post,luahan raser bisikan hati beta tok arinie..
see ya next time..
daaaaa... 
ccchhhuuurrpppsss!!! <3


KISAH UNTUK HARI INI:

Seorang anak bertanya pada ibunya. 

Anak : Mama, bila harijadi saya ke-17 nanti, boleh buat pesta dirumah? 
Mama : Boleh...boleh..Nanti mama akan aturkan. 
Anak : Ma, ..boleh saya mengajak kawan-kawan saya sekali? 
Mama : Boleh, ..nanti mama uruskan jemputannya. 
Anak : Ma.., boleh saya pakai baju baru berwarna pink tak? 
Mama : Boleh...boleh, nanti mama belikan.
Maka tibalah harijadinya yang ke-17 itu, berpestalah dirumahnya, kawan-kawannya sudah datang, anak itu memakai baju barunya dan kembali bertanya pada mamanya. 
Anak : Ma..boleh saya pakai lipstick tak? 
Mama : Tak boleh! 
Anak : Alah.....mama, pada harijadi ke-17 ini kan terjadi cuma sekali dalam hidup, takkan pakai lipstick pun tak boleh... 
Mama : Tidak boleh.! Kamu boleh adakan pesta, kamu boleh menjemput rakan-rakan kamu, kamu boleh pakai baju pink baru itu, tapi kamu tidak boleh pakai lipstick 
Anak : Alaaaa ....boleh la mama........., please..... 
Mama : Aizzat!!!!! kali ini mama tidak mahu berkompromi... TIDAK BOLEH, kamukan Lelaki!

MORAL OF DA STORY:

ckp nan mak.. nak pki makeup tdg blouse skali ea!!!

PEPATAH PELIK UNTUK HARI:

Air yg tng smpi buaya pon tdk myngke die di dalamnya..