Saturday, 30 April 2011

PASAR KARAT??

heyya!! fuhh pntt.. bru blk dri psr karat.. pasar karat?? serius first time ak pg tmpt name camtu.. rpe2nye pasar karat tu bundle je pon.. (cheh.. kantoi kaki bundle) haha.. izzat aa.. ckp ye ye jea nak bgon awl.. tup tup bgon da pkol 9.. (hee.. igt nak bgon pg then g jogging ap sume..)   then ak jln3 pg tmpt yg dtuju.. iaitu... jeng3!! pasarr karatt!! haha.. (nie sume izzat nye idea..) tu jea aa yg blaku kot?? haa.. arynie ak nak alekk umahh..(pdhl kat umah aa nie) cambes jea nak alek.. hee.. before alekk.. pg ke tmpt yg owg batu pht bgge2kan.. BP MALL.. yuckkss.. tak bess ponn.. ap aa.. g karaoke3.. jl3.. pastu g bowling-ing.. borink3.. tu jea aa kott.. daa..

kisahh untukk hari ini:


alkisahh.. di dalam sbuah hutann di mana haiwan ddk dgn harmoni aman serta damai.. tggl seekor harimau yg sgt kuat.. kekuatan nya disamakan dgn kekuatan 100 ekor bala tntera semut.. maka semua bntg di rimba ponn tkotlah akn hrmau tersebut.. akn ttpi, dsbabkan kekuatanya, dia mnjdi takbur dan bongkak..  sia tidak prnh prgi ke msjd ntok mnunaika solat bjmaah bsama2.. hndk djdikan crite.. suatu hari.. harimau telahh jatuhh sakit.. sie mngis spnjg mlm krn terlalu amat sngt skit pnykitnya itu.. akn ttpi.. tiada seekor haiwan pun yg dtg mnziraahinya.. die berasa amat sdeyh krna tiada siapa mahu melawatnya.. demi ntokk pulihh.. die tlhh mganjurkan satu prtndngan.. brg siapa yg bolehh mngubatkan pnykitnya.. akn diberikan ganjaran.. maka berpusu2 lah bntg di rimba mnyertai prtndngan tersebut.. bermcm bomoh dan tabib yg dtg mrawatnya.. ttpi semua gagall.. akhirnya.. dtg seekor berukk mmbwa sbtg PLAYAR.. tnpa mmbuang masa.. beruk itu terus melompat ke arah harimau dan mncbut taring harimau.. rupa2nya harimau sakit gigi.. harimau sgt btrima kasaih dgn si berukk.. die brtnye kpd si berukk.. "hai berukk, apakah yg ko mahukan sbgai ganjaran?" si beruk mnjwb.. "ak mahukan sbtg lagi taring mu" jwb si berukk.. maka harimau pon mmbrikan taringnya kpd berukk.. slps harimau mmbrikan taring nya.. die tersedar bahawa die sudahh tidak mmpunyai taring. die pon terlalu amat mrh kpd berukk dan mgigit berukk itu.. "hahahaha!! tak sakett!!" kata berukk itu.. akhirnya si harimau insaf dan tidak lagi mmburu bntg di hutan.. sekarang.. harimau cuma mkn bubur kacang,roti canai,yong tau fu dan sayur-sayuran.. akirnya hutan itu kmbli aman.. sekiann..


moral of da story is;kte kne selalu gosok gigi..


pepatah pelik hari ini adalah:kalau tak di pecahkan tabung, manakan dapat syilingnya..

Friday, 29 April 2011

saye budakk baru belajar :)

alkisahh. ader seorang putera raja berjalan-jalan mencari calon isterii.. didalam perjalanan die tjmpe dgn seekor katak. "tatkala die  mncium katak itu.. katak itu pon btukar mnjdi seorang putera raje". die tringat akan buku cerite yg pnh die bace.. =) lantas die mncium katak itu.. mlgnye.. katak itu btukar mnjadi seekor cicakk.. (saye sudaa blankk da).. die dgn kcewenye mnggalkan cicakk tbabit dan plg ke istana..ciacakk itu mengikutnya pulang.. dalam perjalanan cicakk itu telahh dimakan oleh seekor singa.. maka tamatlah riwayat cicak tersbut.. kesian die..hahaha.. ap saye melalott da?? thats all for today.. daa..

moral of da story is:jgn ikot owg yg kte tak knl balik!!!